來自 Adventure Time 的歌!

LAKE的曲風總是在輕盈中帶點詭異,歌詞也令人不知所云,卻又讓人感到舒適~

LAKE 

<No Wonder I>

<怪不得>

No wonder I feel a thousand petals

怪不得我感受到上千朵花瓣吹過

 

I'm walking by cherry blossoms in the sky

原來我正漫步於櫻花盛放的天際中


Feels exciting to be living

令我感覺活著是如此的振奮自在


No wonder I feel so tired of talking

怪不得我對於言語感到如此疲倦

There's so much to take in today

漫長的今天也還沒結束



I'm humming like washing machines through the window

我在窗戶邊學著洗衣機哼著歌


And feeling glad that I saw you in your favorite jeans

今天很慶幸看見你穿著自己最喜歡的牛仔褲


Feels so friendly when you say hello

你打招呼的樣子是如此的親切


No wonder I want to wrap you up and take you home

怪不得我想要將你包起來帶回家

I'm looking forward to the chance to meet again

我萬分期待著我們下次的見面


But then again it all depends

但我知道這不是我能決定的事

Suddenly I'm not so sure

突然間我意識到


That intentions can be pure

我的動機似乎並不單純


If I could just throw all my doubts into the wind
如果我能讓所有的疑惑隨風飄逸

 

I think that they'd come back again

那麼我知道它們一定會復返

But I know that Every cloud has a silver lining

但是我知道在黑暗中總有一線光明


Every cloud has a silver lining

黑暗中總有一線光明
Every cloud has a silver lining

黑暗中總有一線光明
Every cloud has a silver lining

黑暗中總有一線光明

 


一首輕盈可愛的歌,打鼓的部分聽了很令人放鬆~

翻譯有錯請告知!

 

 

 

 

 

arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 j20864107 的頭像
    j20864107

    Ber的樹洞

    j20864107 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()