心血來潮歌詞翻譯

我是在靈魂公寓的背景音樂發現這首歌的,也藉此認識Jullian Angel, 靈魂公寓的BGM選歌都超棒,

但網路上似乎沒什麼資源,所以我就自己翻翻看啦

 

 


 

Jullian Angel

<Some Dead Survive>

<逝者倖存>

 

 

From the story of my past,

這是來自過去的故事

Maybe you’ll draw what I missed.

也許你能描繪我所遺漏

Hear my confessions pour at last,

請傾聽我過去的自白

Still my soul won’t know the peace.

而我的靈魂依舊騷動

 

 

Many young men passed away...

許多年輕人逝去...

God was good, and let me stay.

諸神在上 並未讓我離去

I don’t think he loved me more,

但我不認為他對我有所寬恕

I was blessed by the war...

我在戰爭中倖免...

 

 

Here’s the burden of my life,

而這成為了我生命中的負擔

All the secrets have been told.

所有秘密一覽無遺

And there’s no chance you make it light,

你不可能將之點亮

But something in it you’re to unfold.

但你將揭開埋藏之物

 

 

Many good friends broke away...

許多親友離去

I don’t know what made me stay.

為何我被遺留在此地

Some had faith, and they got struck.

有些人秉持著信念卻被擊毀

Some were scared, but they found luck...

有些人畏懼卻倖免於難...

 


And you may wonder how it feels,

而你一定感到好奇

When you got spared to warn the others...

身為一個倖存者警惕世人的感覺

Did life taste better after this ?

人生是否從此變得好過

Well, I tasted all mine,

但我的人生今後

In memory of fallen brothers.

都將在那些逝世弟兄的回憶裡渡過

 

 

Many troubles paved your way,

由障礙所鋪的道路

Promise you won’t go astray.

確保你不會勿入歧途

I’m a corpse they brought alive,

我是具被他們帶回的屍體

Now you know some dead survive...

現在你明白了何謂逝者倖存...

 


No, you’ll never picture what I saw,

你永遠無法想像我所經歷

Unless you live the same...

除非你親身經驗

But I don’t hope you ever will.

但我希望那不會發生

Still I blink several times in a row,

直到現在當我為了揮之不去的幻覺

When I recall their names,

重複呼喚他們的名字時

To let my visions get out with...

仍然熱淚盈眶...

 


Many young men passed away,

許多年輕人逝去

God just wouldn’t let them stay.

神明就是不肯將他們留下

I don’t think he loved me more,

我不認為他對我有所寬恕

I was chosen by the war...

我是被戰爭選中之人

 

I was lucky at the war.

我在戰爭中僥幸生存…

 


 

這首歌是在敘述戰後生存者的故事

或許比起留下,更希望隨著朋友們離去

所以認為逝者才是倖存

翻譯有錯的話請跟我說喔

arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 j20864107 的頭像
    j20864107

    Ber的樹洞

    j20864107 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()